Otsikko
Missä toivelaulukirjassa on tonttu joululaulu ja asijalla on kiire.

Kysytty

Missä toivelaulukirjassa on tonttu joululaulu ja asijalla on kiire.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti kysymyksestänne ei käy ilmi, mitä tonttulaulua varsinaisesti tarkoitatte. Suuren toivelaulukirjan eri osista löytyy mm. seuraavia vaihtoehtoja (jäljessä osa ja sivu): //Soihdut sammuu, kaikki väki nukkuu 1, 75//, //Sinivuorten yö, siellä uuras työ 4, s. 82//, //Hiipiellen tonttuset hyörivät vaan 7,41//, //Pakkasyö on ja leiskuen Pohja loimuja viskoo 7, s. 44//, //Hei tonttu-ukot hyppikää, nyt on riemun 7, s.50//, //Tonttu Torvinen on salainen 9, s. 52//, //Mikä hyppy, mikä huiske 10, s. 47//, //Arvaa kuinka tonttu-ukko
11, s. 38//, //Hyvää iltaa, hyvää iltaa pienet tontut te 11, s. 39//, //Helkkää pienet tiu'ut 11, s.41//, //Jo pipolakki ja punatakki on juhlakuntoon laitettu 12, s. 48//,
//Soita sormia, napsuttele, kyllä me tontut tanssitaan 12, s. 55//, //Kuuselan kaksoset Kukkurinmäellä tonttujen listan on viimeinen 13, s. 50//, //On hauskaa tontuilla , kun joulu on ovella 14, s. 58//, //Saa saunatonttu kolossaan yksin viettää jouluaan 14, s. 67//, //Kun jouluaatto on ja kuura peittää maan//, //Tonttu Torvinen on salainen 9, s.52//.