Mikä mahtaa oll joululaulun nimi jossa lauletaan "aika avielä ankeampi koituvan nyt näyttää lapsosten toivehet millä voi nyt täyttää"? Ja mistä tähän löytyisi…

Kysytty

Mikä mahtaa oll joululaulun nimi jossa lauletaan "aika avielä ankeampi koituvan nyt näyttää lapsosten toivehet millä voi nyt täyttää"? Ja mistä tähän löytyisi sanat? Laulettiin kyseis laulua alakoulun joulujuhlassa ja sanat päässet jo unohtumaan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Eipä valitettavasti tainnut selvitä tämä joululaulu. Kollega ehdotti Martti Helan laulua Joulupukki, kelpo ukki, jossa on mm. tällaisia säkeitä:

”Joulupukki, kelpo ukki, Korvatunturilla
päätänsä vaivaa nyt jouluaatoksilla."

Toisessa kohdassa lauletaan näin:

”Tonttukultain töppösiin kun pohjat pannaan puiset,
kopsuttain kulkevat tontut joulukuiset."

Mutta muistamaasi kohtaa laulusta ei löytynyt.

1 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Kiitos oikein paljon laulu on juuri tuo Joulupukki kelpo ukki.