Otsikko
Luin yläasteella jonkun suomalaisen runoilijan runokokoelman kirjallisuusdiplomiin ja eräs runo on jäänyt kaivelemaan siitä asti, sillä muistan pitäneeni siitä…

Kysytty

Hei!

Luin yläasteella jonkun suomalaisen runoilijan runokokoelman kirjallisuusdiplomiin ja eräs runo on jäänyt kaivelemaan siitä asti, sillä muistan pitäneeni siitä kovasti. Muistikuvat kyseisestä runosta ovat hyvin hatarat, mutta luulisin että siinä puhuttiin joko ihokirjoituksesta tai nuolenpääkirjoituksesta ja siinä oli lause "kaikki sanat tunnetaan". Pituudeltaan runo oli lyhyt. Vähän kepillä jäätä tökkimistähän tämä on, mutta olisin ikuisesti kiitollinen, jos tämä mysteeri vihdoinkin selviäisi.

Aurinkoisia kevätterveisiä

Vastaus

Vastattu

Ehdotan Risto Rasan Kaksi seppää -kokoelmasta (Otava, 1976) säkeellä "Tämä on selkäkirjoitusta" alkavaa runoa, jossa puhutaan sekä "ihokielestä" että "unen nuolenpäistä". Kaikkia sanoja siinä tosin ei tunneta - arvataan vain.