Onko Risto Rasa kirjoittanut seuraavanlaisen runon (osa runosta) ja mistä runokirjasta runo löytyisi Kun tikka haapapuuhun kuului koputus yö meni ovelta…

Kysytty

Onko Risto Rasa kirjoittanut seuraavanlaisen runon (osa runosta) ja mistä runokirjasta runo löytyisi

Kun tikka haapapuuhun
kuului koputus
yö meni ovelta
sydämeni ovelta
ja sinä......

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Risto Rasan kokoelmassa Rantatiellä (1980) s. 71 on runo, joka alkaa:
Pehmeästi kuin tikan koputus haapaan
kuului koputus...

Runo löytyy myös Risto Rasan kootuista runoista (Tuhat purjetta, 1992, s. 314).