Luin n. 15 v. sitten kaksi saman amer. naiskirjailijan romaania, jotka tekivät vaikutuksen, mutta valitettavasti sekä kirjailijan että kirjojen nimet ovat…

Kysytty

Luin n. 15 v. sitten kaksi saman amer. naiskirjailijan romaania, jotka tekivät vaikutuksen, mutta valitettavasti sekä kirjailijan että kirjojen nimet ovat kadonneet mielestä. Muistelen, että kirjailijan nimi olisi Anne MacDowell tai McDowell, mutta en löydä sillä nimellä mitään, joten muistikuva on varmasti väärä.
Toinen kirjoista kertoi Usaan sodan jälkeen tulleista saksal. insinööreistä ja heidän perheistään. Näkökulma oli lapsen, aihe liippasi jotenkin seks. hyväksikäyttöä, ja kirjan otsikko liittyi muistaakseni jotenkin lintuihin. Toinen romaaneista oli laaja sukukronikka. Lukisin mielelläni kirjat uudelleen. Kiitos jo etukäteen avusta!

Vastaus

Vastattu

Kirjat lienevät Ann-Marie MacDonaldin kirjat Linnuntietä ja Armon yö. Molemmat teokset ovat Kouvolan pääkirjastosta saatavissa.