Luin joskus kiehtovan (kaunokirjallisuus) kirjan, jossa nainen jonkun onnettomuuden jälkeen virkoaa toisessa aikakaudessa

Kysytty

Luin joskus kiehtovan (kaunokirjallisuus) kirjan, jossa nainen jonkun onnettomuuden jälkeen virkoaa toisessa aikakaudessa eri henkilön (naisen) ruumiissa. Kirjoittaja oli suomalainen, mutta en millään muista kirjailijan nimeä. Kirja oli sekoitus historiaa, naisten elämää ja psykologista jännitystä. Kuka voisi olla kirjailija? Olisin myös kiinnostunut saamaan kirjavinkkejä saman tyyppisistä romaaneista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä voisi olla Sirpa Tabetin romaani Punainen metsä (Otava, 1989). Kirjan kuvaus ja tekstinäyte Kirjasammossa: http://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/kauno%253Aateos_48726.

Sirpa Tabetin tuotannosta löytyy esittelyjä DekkariNetistä: https://dekkarinetti.tornio.fi/index.php?p=TabetSirpa.

Tässä muutama muu kirjavinkki:

Marianne Cedervall: Ajattelen sinua kuolemaasi saakka
Kirja kertoo kahden erilaisen gotlantilaisen naisen ystävyydestä, kostosta ja ajatusten voimasta. Kolme miestä kuolee muutaman viikon välein. Kuolemantapaukset vaikuttavat luonnollisilta, mutta mitä jos ne eivät olekaan?

Anna-Maria Eilittä: Kun olen poissa
Ilonalla on mies, perhe, työ opettajana, monin tavoin aivan tavallinen elämä. Paitsi että hän on kuollut. Ilona menettää henkensä liikenneonnettomuudessa, havahtuu ruumishuoneelta ja lähtee vaeltamaan aineettomana läheistensä pariin.

Sofia Lundberg: Punainen osoitekirja
Tukholmalaisen, 96 vuoden ikään ehtineen Doriksen elämänvaiheet avautuvat vanhan osoitekirjan myötä. Hänen vaiheikas tarinansa vie muun muassa 1930-luvun Pariisin muotimaailmaan ja toisen maailmansodan aikaisiin Yhdysvaltoihin.