Etsin kirjaa, jonka olen lukenut teini-ikäisenä noin vuoden 1990 paikkeilla. En muista oliko kirjailija suomalainen, mutta muistaakseni tapahtumat sijoittuvat…

Kysytty

Hei! Etsin kirjaa, jonka olen lukenut teini-ikäisenä noin vuoden 1990 paikkeilla. En muista oliko kirjailija suomalainen, mutta muistaakseni tapahtumat sijoittuvat suomeen. Kirjassa nykyajalla nainen ajaa autolla kolarin ja tulee jotenkin heitetyksi jonnekin 30-50-luvulle, jossa hänen kaksoisolentonsa on ajanut hevoskärryillä kolarin. Kirjan tapahtumat sijoittuvat vanhaan aikaan, kun nainen yrittää sopeutua uuteen elämäänsä menneisyydessä. Hän menee naimisiin ja alkaa lopulta sopeutua elämäänsä, kun ei löydä poispääsyä. Kirja loppuu siihen, kun menneisyyden kaksoisolento herää tulevaisuuden sairaalassa koomasta. En millään saa kirjan kirjoittajaa tai nimeä mieleeni. Osaisiko joku auttaa? Tahtoisin lukea teoksen uudelleen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä voisi olla Sirpa Tabetin romaani Punainen metsä (Otava, 1989).

Kirjan kuvaus ja tekstinäyte Kirjasammossa: http://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/kauno%253Aateos_48726.