Löytyyköhän tämä kaunis runo suomennettuna jostain? "Den gamla syrenbuskens doft fyller rummet Din mamma går genom trädgården år nittonhundratjugotvå Leende…

Kysytty

Löytyyköhän tämä kaunis runo suomennettuna jostain?
"Den gamla syrenbuskens doft
fyller rummet
Din mamma går genom trädgården
år nittonhundratjugotvå
Leende ser du henne komma
över gången
med solljuset i händerna"
Elsa Boström

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomenruotsalaiselta kirjailijalta Elsa Boströmiltä ei ole suomennettu yhtään kirjaa, eikä hänen runojaan ole ilmeisesti suomennettuna antologioissakaan. Pari runosuomennosta on vuoden 1996 Parnassossa (n:o 4, s. 406), mutta kysymäsi runo ei ole niiden joukossa. Vaikuttaa siis siltä, että runoa ei ole suomennettu.