Otsikko
Löytyyköhän jo tehtyjä sukututkimuksia jostain arkistosta ja jos löytyy voiko sukuun kuuluva nähdä/ostaa niitä?

Kysytty

Löytyyköhän jo tehtyjä sukututkimuksia jostain arkistosta ja jos löytyy voiko sukuun kuuluva nähdä/ostaa niitä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen sukututkimusseuran kirjaston sivuilta löytyy seuraava tieto:

"Kirjaston ydinosa ovat sukututkimukset, jotka kiinnostavat myös lainaajia eniten. Sukututkijat ovat kiitettävästi lahjoittaneet kirjastolle julkaisujaan, mutta moni tutkimus jää edelleen vain tekijänsä tai tämän sukulaisten hyllyyn. Tulevaisuuden kannalta on tärkeää, että sukututkimukset löytyisivät keskitetysti ainakin yhdestä paikasta. Melko usein kirjastosta kysytään tutkimusta, joka on aikanaan nähty jonkun sukulaisen kokoelmissa. Joskus se löytyy meiltä, joskus ei. Viimeksi mainitussa tapauksessa joudutaan työ usein tekemään uudelleen."

Sinun kannattaisikin ottaa yhteyttä Suomen Sukututkimusseuran kirjastoon. kirjasto@genealogia.fi

Kirjasto sijaitsee Kruununhaassa, osoitteessa: Liisankatu 16 A; 00170 Helsinki. Se

on avoinna: maanantaisin klo 13–18 sekä tiistaisin ja torstaisin klo 10-18
puh. 010 387 7901
s-posti: kirjasto@genealogia.fi