Löytyykö vielä jostain Fazerin 70-luvun Toivelauluja vihkosia? Tai edes niiden laulujen nimiä ja esittäjiä? Aikanaan niitä keräiltiin ja ahkerasti laulettiin…

Kysytty

Löytyykö vielä jostain Fazerin 70-luvun Toivelauluja vihkosia? Tai edes niiden laulujen nimiä ja esittäjiä? Aikanaan niitä keräiltiin ja ahkerasti laulettiin. Olisi mukava tutkia niitä näin vuosien päästä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Toivelauluja-vihkosia julkaisi Musiikki-Fazer, ja niitä ilmestyi vuosina 1949-1983. 1970-luvun vihkoja ovat pääasiassa enää Kansalliskirjastossa, josta niitä ei saa kotilainaan. Joitakin 70-luvun lopun vihkoja on joissakin muissakin kirjastoissa. Voit halutessasi kysyä niitä kaukolainaan lähikirjastosi kautta.

Tietoa Toivelauluvihkoista löytyy esim. ryhmä- ja viriketoiminnan aineistopankki Vahvikkeen-sivustolta:

https://www.vahvike.fi/fi/kuvat/kuva/1480

Vihkosten sisältöä pääsee tutkimaan hakupalvelu Finnan kautta. Luettelossa on jonkin verran myös muita julkaisuja kuin tämän sarjan vihkoset. Alla linkki luetteloon:

https://www.finna.fi/Search/Results?filter%5B%5D=%7Eformat%3A%220%2FMusicalScore%2F%22&join=AND&bool0%5B%5D=AND&lookfor0%5B%5D=%22toivelauluja%22&type0%5B%5D=Title&sort=main_date_str+asc