Löytyykö ruotsinkielistä yksinlaulunuottia sävellettynä Aaro Hellaakosken ruonoihin? Sibelius-Akatemian kirjaston tietokantojen kautta en onnistunut löytämään.

Kysytty

Löytyykö ruotsinkielistä yksinlaulunuottia sävellettynä Aaro Hellaakosken ruonoihin? Sibelius-Akatemian kirjaston tietokantojen kautta en onnistunut löytämään.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tampereen kaupunginkirjaston kokoelmista löysin vain yhden Hellaakosken sanoihin sävelletyn ruotsin kielellä olevan laulun. Se on Olavi Ingmanin säveltämä "Kimppu kukkia akkunalla" (Blommor i fönstret), sanat on kääntänyt Joel Rundt. Laulu on kokoelmassa: 20 laulua / toimittanut Martti Turunen, WSOY 1935.