Otsikko
Äitini täyttää kesäkuun alussa 90 vuotta. Olen tekemässä pientä lauluvihkoa äitini toivelauluista juhlapäiväksi yhteislauluina laulettavaksi tai nuoremman…

Kysytty

Äitini täyttää kesäkuun alussa 90 vuotta. Olen tekemässä pientä lauluvihkoa äitini toivelauluista juhlapäiväksi yhteislauluina laulettavaksi tai nuoremman sukupolven esitettäväksi. Nyt vastaan tuli laulu, johon en löydä nuotteja mistään. Saisinko apua? Laulu alkaa äitini muistin mukaan seuraavasti:
Aamulla varhain käyn karjaani paimentamaan.
Lintujen kanssa mä virttäni laulelen vaan.
Lauluhun kaiku se vastaa, se vastaa...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Paimentytön laulun nuotit löytyvät näistä Helsingin kaupunginkirjastossakin olevista nuottijulkaisuista:

Kanteleohjelmistoa. I / Toim. Ulla Katajavuori. 1963
Valavirta Taavi: Kansankoulun laulukirja ja musiikkioppi. 1983.

Laulun nuotit ovat myös näissä teoksissa:

Nyberg, Mikael: Oppilaan laulukirja 2 (1901) ja Oppilaan laulukirja 1-4 (1900)
Valistuksen laulukirja. 1930
Karjaväen laulukirja.1958
Valistuksen laulukirjan säestyksiä. 1927

Tiedot löytyivät Pirkanmaan kirjastojen musiikkitiedonhaun avulla. Tietokannasta voi hakea laulun alkusäkeiden mukaan:
http://kirjasto.tampere.fi:8000/Pallas?formid=t_mform&sesid=1040131653