Löytyykö runoa, jonka nimi on "Omenankukka" tai "Syreeninkukka"? On olemassa runon nimellä olevia hakemistoja? (Tuli kuitenkin kaksi kysymystä.

Kysytty

Löytyykö runoa, jonka nimi on "Omenankukka" tai "Syreeninkukka"?
On olemassa runon nimellä olevia hakemistoja? (Tuli kuitenkin kaksi kysymystä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runon nimen mukaisia kaikenkattavia hakemistoja ei toistaiseksia tietääkseni ole. Tiedustelemanne runot saattaisivat olla Eino Leinon Omenankukat ja Saima Harmajan Sireenit. Löysin ne Sinikka Pellisen kokoamasta antologiasta Suuri runokirja (Gummerus 1995), osastosta Keväästä kesään, tietysti ne sisältyvät myös Leinon ja Harmajan runokokoelmiin.