Onko Teuvo Pakkalan runossa "Viisasta väkeä" vain tuo yksi säe: Taavetti T jne. Vallan viisasta väkeä, laskevat kopalla ja kontilla mäkeä. Jos on muita…

Kysytty

Onko Teuvo Pakkalan runossa "Viisasta väkeä" vain tuo yksi säe: Taavetti T jne.
Vallan viisasta väkeä, laskevat kopalla ja kontilla mäkeä.
Jos on muita säkeitä, niin mistä opuksesta ne löytyisivät?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Teuvo Pakkalan Viisasta väkeä löytyy Teuvo Pakkalan laatimasta Aapisesta (1. p. 1908) sekä mm. Aarni Penttilän Aapiskukosta (1. p. 1938) tässä muodossa:

Yksi on Tuomas Tuppurainen
toinen Taavetti Tappurainen
vallan viisasta väkeä
laskivat kopalla ja kontilla mäkeä.

Pidempää versiota runosta ei löytynyt Teuvo Pakkalan kootuista teoksista eikä muistakaan Pakkalan tarkastetuista teoksista.

14 ääntä

Kommentit

Oliko samassa aapisessa myös maininta Tuppuraisesta Tappuraisen takuumiehenä?