Otsikko
Mikä runo? Se kertoo Suomen lipusta, sisältää säkeen "sä korkealla hulmuat ja laulun kirvoitat". Voi olla osa laulua tai osa pidempää runoa. Ei ole Yrjö…

Kysytty

Mikä runo?

Se kertoo Suomen lipusta, sisältää säkeen "sä korkealla hulmuat ja laulun kirvoitat". Voi olla osa laulua tai osa pidempää runoa.
Ei ole Yrjö Jylhän "Ristilipun alla" eikä Koskenniemen "Leijonalippu".

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Teoksessa : LAULUMATTI [Nuottijulkaisu] : lauluja arkeen ja juhlaan. - Helsinki : WSOY, 2004. - 1 sävelmäkokoelma, (228 s.) : kuv. ; 22 cm. - ISBN 951-0-28308-8 (sid.) on sivulla 13 laulu, jonka nimi on Suomen lippu, säv. Paavo Alanne, sanat tuntematon. Siinä on keskellä ensimmäistä säkeistöä lause: "se korkealla hulmuaa ja laulun kirvoittaa".

Myös teoksessa Aikamme aapinen / [laat.] Kirsi Kunnas apunaan työryhmä Veli Nurmi, Seija Nöjd ja Kyllikki Röman. - Porvoo ; Helsinki : WSOY, 1973 sivulla 137 on tuo runo - ilman tekijää.

Voisiko tämä olla etsimänne runo?