Otsikko
Löytyisikö seuraavalle runolle lähde siitä, kuka sen on kirjoittanut ja missä se on alunperin julkaistu tai ainakin jokin teos, jossa se on julkaistu. EIKÖ OLE…

Kysytty

Löytyisikö seuraavalle runolle lähde siitä, kuka sen on kirjoittanut ja missä se on alunperin julkaistu tai ainakin jokin teos, jossa se on julkaistu.

EIKÖ OLE KUMMALLISTA

Eikö ole kummallista,
että kun jonkun tekeminen vie
joltakulta toiselta kauan,
hän on hidas. Kun jonkin
tekemiseen menee minulta
kauan, olen perusteellinen.

Kun joku toinen ei tee
jotakin, hän on laiska.
Kun itse en tee jotakin,
minulla on kiireitä.

Kun joku toinen tekee jotain
pyytämättä, hän ylittää
valtuutensa. Kun minä
ryhdyn johonkin pyytämättä,
olen aloitekykyinen.

Kun joku toinen ilmaisee
mielipiteensä voimakkaasti,
hän on härkäpäinen.
Kun minä ilmaisen mielipiteeni,
olen luja.

Kun joku toinen ei piittaa
etiketin vaatimuksista,
hän on sivistymätön.
Kun minä viittaan
kintaalla etiketin vaatimuksille
olen yksilöllinen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runon tekijä ei ikävä kyllä selvinnyt. Se löytyy kuitenkin, ilman tietoa tekijästä, ainakin Turun ammattikorkeakoulun julkaisemasta oppaasta nimeltä Opas ohjaajalle: ohjaajana toimiminen:

http://hoitonetti.turkuamk.fi/Hoitonetti/2007_Opiskelijan_ohjaus/Opas.p…

Samoin se on perhekerho.net-sivustolla maininnalla tekijä tuntematon:

http://www.perhekerho.net/hauskaa/206.htm