Mistä löytyisi runo, jossa kohta ... oli ruuhessa poika ja koukkuhun sylkäs.... ja kuka on kirjoittaja?

Kysytty

Mistä löytyisi runo, jossa kohta ... oli ruuhessa poika ja
koukkuhun sylkäs.... ja kuka on kirjoittaja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runo on Lauri Pohjanpään kirjoittama. Mainitsemasi kohta löytyy "Eriskummainen uni merikäärmeestä" runoelman prologista. Kyseinen runoelma on julkaistu alunperin kokoelmassa "Sininen hämärä" (Werner Söderström, 1933).