Löytyykö levy Auringon lapset, säveltäjä Georg Malmsten? Onko myös hänen esittämänä, ei Rautavaaran?

Kysytty

Löytyykö levy Auringon lapset, säveltäjä Georg Malmsten? Onko myös hänen esittämänä, ei Rautavaaran?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen äänitearkiston ( http://www.yle.fi/aanilevysto/firs/ ) tietojen mukaan Georg Malstenin oma versio on vanha "savikiekkoversio" vuodelta 1933 eikä sitä ole digitalisoitu cd-muotoon. Rautavaaran lisäksi kappaleen ovat myöhemmin levyttäneet monet eri artistit, Malmstenin Ragni-tytär sekä ruotsiksi (Barn av solen) että suomeksi. YLEn kokoelmiin alkuperäinen savikiekko kuuluu, joten sitä voi satunnaisesti (tai toivomalla toivekonsertissa?) kuulla radioaalloilla.