Onko teillä Olof Palmen hautajaisissa soitettua jazzmusiikkia tallenteella, kappaleen nimi on "the Growing Castle"? Tampereelta ei löytynyt.

Kysytty

Onko teillä Olof Palmen hautajaisissa soitettua jazzmusiikkia tallenteella, kappaleen nimi on "the Growing Castle"? Tampereelta ei löytynyt.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kun säveltäjä René Staar oli säveltämässä teosta "Fragments of a Dream Play: the Growing Castle”, Olof Palme murhattiin. Maaliskuussa 1986 Staar alkoi säveltää teosta "Funeral Music for Olof Palme", jonka hän yhdisti osaksi ”Growing Castle” –teosta. Saman vuoden kesällä hän erotti "Funeral Music for Olof Palme" –sävellyksen itsenäiseksi teokseksi. Tämä on kuitenkin klassista musiikkia, ei jazzia. ”Growing Castle” –sävellystä ei löydy Turun kaupunginkirjastosta, eikä muista Suomen maakuntakirjastoista.
Myös jazz-artisti Nils Lindberg esitti omaa musiikkiaan Olof Palmen hautajaisissa.