Imre Kálmánin Mustalaisruhtinattaren unkarinkielisessä versiossa esitetään laulu "Hajmási Péter, Hajmási Pál" - millähän nimellä tämä laulu tunnetaan Suomessa?

Kysytty

Imre Kálmánin Mustalaisruhtinattaren unkarinkielisessä versiossa esitetään laulu "Hajmási Péter, Hajmási Pál" - millähän nimellä tämä laulu tunnetaan Suomessa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Musiikkiin erikoistunut kollega tunsi laulun hyvin ja kertoi, että tätä Imre (tunnetaan myös nimellä Emmerich) Kalmanin operetin kappaletta on todennäköisesti esitetty vain operetin unkarinkielisissä versioissa, eikä siitä näin olisi suomenkielistä versiota. Kappale on operetin loppupuolelta.

Unkarinkielisessä nimessä on kaksi ihmisen nimeä, joten varsinaisesti siinä ei ole mitään kääntämistä, mutta tällä nimellä sitä ei siis ilmeisesti ole Suomeksi esitetty.