Löytyykö kirjastosta äänikirjoja CD-levy muotoisena ja voiko niitä varata ja kuinka kauan niitä saa pitää lainassa?

Kysytty

Löytyykö kirjastosta äänikirjoja CD-levy muotoisena ja voiko niitä varata ja kuinka kauan niitä saa pitää lainassa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun kirjastoissa on runsaasti erilaisia cd-äänikirjoja sekä lapsille että aikuisille. HelMet - tietokannasta http://www.helmet.fi cd-äänikirjat saa esiin esim.valitsemalla sanahaun ja kirjoittamalla hakusanaksi äänikirjat ja valitsemalla aineistovalikosta cd-levyt. Hakua voi rajata esim. valitsemalla kielivalikosta haluttu kieli tai käyttämällä hakusanoja äänikirjat ja romaanit tai vaihtoehtoisesti äänikirjat ja lastenkirjallisuus. Kirjastovalikosta voi tarkastella kunkin kirjaston äänikirjakokoelmaa erikseen. Varaaminen on luonnolliseti mahdollista ja äänikirjojen laina-aika on pääsääntöisesti normaali 4 viikkoa.