Löytyykö kirjaa jossa käsiteltäisiin Corel Ventura 8 -julkaisuohjelmaa (atk-ohjelma) tai mitä tahansa kirjaa missä käsiteltäisiin julkaisun tekoa tai vaan…

Kysytty

Löytyykö kirjaa jossa käsiteltäisiin Corel Ventura 8 -julkaisuohjelmaa (atk-ohjelma) tai mitä tahansa kirjaa missä käsiteltäisiin julkaisun tekoa tai vaan julkaisuohjelmia yleisesti.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun yhteiseen aineistotietokantaan Plussaan (http://www.libplussa.fi ) tekemäni haku tuotti noin 80 atk-julkaisemista käsittelevää teosta. Teosjoukko koostuu sekä yleisistä julkaisemisoppaista että tiettyjen julkaisuohjelmien oppaista (esimerkiksi Adoben PageMaker ja InDesign). Kirjoja on suomeksi, englanniksi ja ruotsiksi, vuosilta 1988-2000. Löysin vain kaksi Ventura-opasta (Kathy Lang: Ventura käytännössä, 1990 ja Dawn Erdos: Teach yourself... CorelDRAW! 5.0, 1994).

Neuvoisin sinua hakemaan Plussa-tietokannasta käyttäen asiasanaa desktop publishing, jolloin saat nuo 80 kirjaa tulokseksi ja voit valita. Voit myös kokeilla asiasanana ohjelman nimeä (käytä sanan lopussa katkaisumerkkiä #). Plussasta näet myös, mihin kirjastoihin valitsemiasi kirjoja on hankittu ja ovatko kirjat hyllyssä vai lainassa.