Onko missään pk-seudun kirjastossa mahdollisuutta käyttää ocr-ohjelmaa? Eli ohjelmaa, jonka avulla voisi lukea paperista skannatun pdf-tiedoston doc…

Kysytty

Hei! Onko missään pk-seudun kirjastossa mahdollisuutta käyttää ocr-ohjelmaa? Eli ohjelmaa, jonka avulla voisi lukea paperista skannatun pdf-tiedoston doc-tekstitiedostoksi. En ole Helsingin yo:n opiskelija.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Entressen kirjaston digitointikeskuksessa on skanneri, jossa on OCR-ominaisuus. Voit varata laitteen soittamalla numeroon 09-81653776. Ohjelman ohjeet löytyvät digitointikeskuksen sivuilta:

http://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut/Entressen_kirjasto/Jut…

0 ääntä

Kommentit