Löytyykö hyvää yleisteosta ranskalaisen musiikin historiasta (ei pelkkä taidemusiikki)?

Kysytty

Löytyykö hyvää yleisteosta ranskalaisen musiikin historiasta (ei pelkkä taidemusiikki)?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ranskalaisesta populaarimusiikista löytyy ainakin yksi teos: Tölkki: Ranskalainen chanson. Lisäksi taidemusiikkia, sekä vanhaa että uudempaa, käsitteleviä kirjoja löytyy muutamia, esim. The New Grove french baroque masters ja Hill:Modern french music.