Ranskan viimeiset kuningattaret (nimet + kuningattarenaolovuodet), suuren vallankumouksen jälkeen?

Kysytty

Ranskan viimeiset kuningattaret (nimet + kuningattarenaolovuodet), suuren vallankumouksen jälkeen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

hei,

Kokeilepa seuraava linkkiä http://www.heraldica.org/topics/france/roygenea.htm
Sivulle on koottu Ranskan kuninkaallisen suvun sukupuu. Kuninkaat erottuvat punaisella ja heidän puolisonsa on merkitty "matomerkillä" eli aaltoviivalla. Esimerkiksi Kaarle X, joka tuli Ranskan kuninkaaksi vuonna 1824, oli naimisissa Marie-Thérèse de Savoie nimisen naisen kanssa. Nimet eivät ole hallitsijakausittain, mutta koska sanoit tietäväsi hallitsijat, voit nyt myös katsoa heidän puolisoidensa nimet.