Onko teillä saatavilla jotain tilastotietoa siitä, montako kirjaa suomalainen lainaa kirjastosta keskimäärin vuodessa?

Kysytty

Hei, onko teillä saatavilla jotain tilastotietoa siitä, montako kirjaa suomalainen lainaa kirjastosta keskimäärin vuodessa?

Vastaus

Vastattu

Koko Suomen kirjastotilastot löytyvät osoitteesta tilastot.kirjastot.fi

Valitsemalla koko maan ja tunnusluvuista lainaus / asukas saamme tiedon, että v. 2020 lainattiin 12,81 kirjaa / asukas. Vuonna 2019 luku oli korkeampi, 15,67. Vuoden 2021 tilastot julkaistaan huhtikuun alussa.