Löytyisköhän jostain jämsäläisen kirjailijan Väinö Niemisen s. 1894 k. 1945 tarkemmat henkilötiedot sekä tietoa asuinpaikasta ja tekemisistä?

Kysytty

Löytyisköhän jostain jämsäläisen kirjailijan Väinö Niemisen s. 1894 k. 1945 tarkemmat henkilötiedot sekä tietoa asuinpaikasta ja tekemisistä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Joitakin lyhyitä mainintoja Niemisestä on Kuusiston Jämsän historiassa. Kannattaa varmasti ottaa yhteyttä Jämsän kotiseutuarkistoon ja Jämsän kirjastoon http://www.jamsa.fi/kirjasto_ja_kulttuuri/kirjasto/yhteystiedot.html. Jämsän kirjastossa on kansio, jossa on Niemiseen liittyvää aineistoa, esim. eri lehdissä julkaistuja kertomuksia, novelleja, runoja ja kirja-arvosteluja sekä tietoja kirjailijasta: Korpikirjailija Väinö Aleksanteri Nieminen 12.02.1894-05.01.1945 / Vuokko Olkkonen (9 s.). Kansiota ei saa lainaksi.
Jämsän kirjastossa on myös seuraava julkaisu: "MINÄ korvelta lahjaksi kantelon sain..." : valikoima Jämsän kotiseuturunoilijoiden tekstejä / koonnut Vuokko Olkkonen. 3. p. - Jämsä : Jämsän kaupunginkirjasto, 2002. Julkaisun voi tilata seutuvarauksena esim. Jyväskylään.