Löytyisiköhän englantilaiselle joululaululle The Twelve Days of Christmas suomenkielisiä sanoja?

Kysytty

Löytyisiköhän englantilaiselle joululaululle The Twelve Days of Christmas suomenkielisiä sanoja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jukka Virtanen ja Juha Vainio ovat suomentaneet englantilaisen joululaulun The twelve days of christmas nimellä Joulun kaksitoista heilaa. Sanat löytyvät useista joululaulukokoelmista, esimerkiksi Joululaulujen helmiä, Joulu on taas : 120 kaikkien aikojen joululaulua, Suuri toivelaulukirja 10.

3 ääntä

Kommentit

Tarinasta "Roope-setä jouluostoksilla" (Aku Ankka 49/1977) löytyy tuo runo suomeksi.

Ei sitä ihan lauluksi siitä väännä.