Löytyisikö tietokirjoja, joissa käsiteltäisiin kunnian kulttuuria ja syyllisyyden kulttuuria (antropologia)?

Kysytty

Löytyisikö tietokirjoja, joissa käsiteltäisiin kunnian kulttuuria ja syyllisyyden kulttuuria (antropologia)?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Alla on kirjoja, jotka käsittelevät kunniaa tai syyllisyyttä. Kaikkien näkökulma ei ole pelkästään antropologinen, mutta sitäkin sivuava.

- Kunnia konfliktina : näkökulmia ilmiön tunnistamiseen ja ennaltaehkäisyyn : Amoral-hankkeen loppuraportti / [julkaisija:] Mannerheimin lastensuojeluliiton Uudenmaan piiri ; Tanja Tauro & Marjo van Dijaken (toim.) (2009)
- Häpeä vähän! : kriittisiä tutkimuksia häpeästä / toimittaneet Siru Kainulainen & Viola Parente-Čapková (2011)
- Häpeä! : nöyryyttämisen ja häpeämisen jäljillä / Satu Lidman (2011)
- Kunniaväkivalta / Raija Ala-Lipasti ; Anneli Bauters (toim.) (2009)
- Sietämättömät ja täydellinen maailma : kirjoituksia suvaitsemattomuudesta / toimittanut Jari Eilola (2003)
- Syyllisyys, sairaus ja ihminen : syyllisyys sairauden selityksenä eri kulttuureissa ja uskonnoissa / Raimo Harjula (1986)
- Honour and conflict in the ancient world : 1 Corinthians in its Greco-Roman social setting / Mark T. Finney (2012)