Löytyisikö satukirjaa 7-8 vuotiaalle, jossa kerrottaisiin toisen huomioonottamisesta, yhteisten sääntöjen noudattamisen tärkeydestä, hienotunteisesta…

Kysytty

Hei
Löytyisikö satukirjaa 7-8 vuotiaalle, jossa kerrottaisiin toisen huomioonottamisesta, yhteisten sääntöjen noudattamisen tärkeydestä, hienotunteisesta palautteen antamisesta toiselle ihmiselle?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Alla on lastenkirjoja, joissa käsitellään toisen huomioon ottamista ja muita käytöstapoja. Toivottavasti niistä löytyy sopivia.

- Maukka ja Väykkä / Timo Parvela
- Kuningas Tollo ja Alavian asukit / Monica Vikström-Jokela
- Tipsu ja oivallusten opus / Sari Markkanen
- Karhu ja rohkea jänis / Bates, Ivan
- Pasi yllättää äidin / Weninger, Brigitte
- Risto Räppääjä ja kaksoisolento / Sinikka Nopola & Tiina Nopola
- Paavo on reilu kaveri / [teksti] Thierry Robberecht ; [kuvat] Philippe Goossens
- Kuka saa päättää? / kirjoittanut Ulrike Fischer
- Hilma ja pingviini / Timo Parvela