10 eniten lainattua lastenkirjaa? Eniten kiinnostavat noita- maahis- ja yleensä yliluonnollisia aiheita sivuavat lastenkirjat

Kysytty

10 eniten lainattua lastenkirjaa? Eniten kiinnostavat noita- maahis- ja yleensä yliluonnollisia aiheita sivuavat lastenkirjat

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin kaupunginkirjastosta ei ole saatavilla tarkkoja lainaustilastoja yksittäisistä kirjoista.
Oheinen lista on tehty mutu-tuntumalla, nämä sarjat ovat tällä hetkellä Helsingin pääkirjastossa
kovin kysyttyjä. Muita kysymienne aiheryhmien kirjoja kysytään vain satunnaisesti.
1. Rowling: Harry Potter -sarja (3 suomennettua)
2. Applegate: Animorphs-sarja (8 suomennettu), lähellä scifiä
3. Kaye: Replica-sarja (6 suomennettu), läh. scifiä
4. Stine: Goosebumps/Kalmanväreitä -sarja (8 suomennettu)
5. Kelly: Mystery club -sarja (18 suomennettu)
6. Maple: Noidan käsikirja
7. Lewis: Narnia-sarja (7 osaa)
8. Tolkien: Taru sormusten herrasta (3 osaa)