Löytyisikö Karl von Schoultzista enemmän tietoa kuin Wikipediassa ja sen Schoultz-artikkelin lähteissä on? Kirja-arvosteluja ym.? K. S. toimi opettajana…

Kysytty

Löytyisikö Karl von Schoultzista enemmän tietoa kuin Wikipediassa ja sen Schoultz-artikkelin lähteissä on? Kirja-arvosteluja ym.? K. S. toimi opettajana Rääkkylässä ja kirjoitti muutamia nuortenkirjoja.
Olen katsonut myös kirjailijamatrikkelista (1945-1980), mutta siinäkin on vain niukasti tietoa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kovin paljon lisää tietoa emme onnistuneet hänestä löytämään. Wikipedia-artikkelista löytyvät perustiedot, Kirjasampo-palvelun kautta hiukan lisää tietoa:

http://www.kirjasampo.fi/fi/search/kulsa/karl%20von%20schoultz

Arvosteleva kirjaluettelo -julkaisussa on muutaman rivin arvostelut nuortenromaanista Anita, mustalaistyttö  ja Vaihteeksi Varsovassa -tietokirjasta (vuoden 1960 luettelosta).

Vuoden 2013 Rauhanturvaaja-lehdessä on artikkeli hänestä. Lehteä tai artikkelia voit kysyä kirjastosi kaukopalvelun kautta.

Elokuvatietokanta IMDb:n mukaan hän on myös käsikirjoittanut lyhytelokuvan Romaani romanssi (1959):

https://www.imdb.com/title/tt1587262/?ref_=nm_flmg_wr_1