Otsikko
Runoilijat Edvin Piira ja Niilo Rauhala: mistä löytäisin heistä tietoa? Esim. syntymä- ja (mahd.) kuolinvuosi, asuinpaikka, tuotanto jne. Nyt en tiedä heistä…

Kysytty

Runoilijat Edvin Piira ja Niilo Rauhala: mistä löytäisin heistä tietoa? Esim. syntymä- ja (mahd.) kuolinvuosi, asuinpaikka, tuotanto jne. Nyt en tiedä heistä mitään, mutta hyviä runoja heiltä olen lukenut.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Niilo Rauhalasta löytyy tuotanto- ja henkilötietoja Rovaniemen kirjaston tuottamilla Lapin kirjailijat -sivuilla
http://www.rovaniemi.fi/lapinkirjailijat/rauhala.htm . Edvin Piira ei ole niin tunnettu kuin Rauhala, joten hänestä on hankala löytää tietoja. Piira on julkaissut neljä runoteosta omakustanteena:
Päivän soitto (1996), Luoteen kullasta koillisen kultaan (1993), Näkymättömään taustaan piirretty ajankuva (1991) ja Oodi vuodenajalle (1988), muita tietoja kirjailijasta en löytänyt kirjallisista enkä sähköisistäkään lähteistä.