Löysin netistä tietoja maksuistanne, mutta eräs asia jäi vaivaamaan. Miistä summasta asiakas joutuu lainauskieltoon ? Peritäänkö sakkojen lisäksi…

Kysytty

Löysin netistä tietoja maksuistanne, mutta eräs asia jäi vaivaamaan.
Miistä summasta asiakas joutuu lainauskieltoon ? Peritäänkö sakkojen
lisäksi muistutuskorttimaksua ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jos asiakkaalla on maksuja asiakaskirjanpidossa alle 20 mk, voi
hän Helsingin kaupunginkirjastossa lainata samassa toimipisteessä
samalla käyntikerralla kuin maksut on viety kirjanpitoon. Nämäkin
maksut on maksettava seuraavalla lainauskerralla. Asiakas, jonka
maksuja joudutaan viemään kirjanpitoon 20 mk tai enemmän, menettää
lainausoikeutensa heti. Erillistä muistutuskorttimaksua ei
myöhästymismaksujen lisäksi peritä.