Löydänkö alla listatut taidehistorian artikkelit koottuina jostakin kirjastosta? Asun Klaukkalassa. Kompendium-artikkelit (Artikkelit löytyvät kirjastoista) :…

Kysytty

Löydänkö alla listatut taidehistorian artikkelit koottuina jostakin kirjastosta? Asun Klaukkalassa.
Kompendium-artikkelit (Artikkelit löytyvät kirjastoista) :
Hiekkanen, M: Suomen kivikirkot keskiajalla, ( s. 1-45, 71-123, 167-182), Pettersson, L: Suomalainen puukirkko, (s. 5-24), Putkonen, L: ARS – Suomen taide 3 (Teollisuuden arkkitehtuuri 1809-1880, s. 229-241), Gardberg, C. J: ARS – Suomen taide 1 (s. 31-36), Lilius, H: Suomen kaupunkilaitoksen historia 1 (s. 305-315, 357-366) Kervanto - Nevanlinna, A: Kadonneen kaupungin jäljillä ( s. 55-82), Edgren, H: Ristin ja Olavin kansaa (s. 84-100), Aaltonen, S: SKAS 1/1999 (s. 14-21), Pirinen, H: Luterilaisen kirkkointeriöörin muotoutuminen Suomessa (s. 103-127), von Bonsdorff, B: ARS – Suomen taide 2 (s. 290-319), Ervamaa, J: Volare, intohimona kuvataide (s. 150-205), Sinisalo, S: ARS – Suomen taide 3 (s. 54-73), Pettersson, S: Lumoutuneet (s. 12-41), Ervamaa, J: ARS –Suomen taide 3 (s. 78-79, 88-90, 101-103), Reitala, A: ARS – Suomen taide 3 (s. 109-128), Konttinen, R: Suomen kulttuurihistoria 3 (s. 395-412), Anttila, E: Edelfelt, Matkoja, maisemia, naamiaisia (s. 11-28), Konttinen, R: Eero Järnefelt taiteilijan tiellä (s. 149-172), Ilvas, J: ARS – Suomen taide 5 (s. 61-83), Konttinen, R: Treffpunkt Paris (s. 17-47), Sarajas-Korte, S: ARS – Suomen taide 4 (s. 236-240), Palin, T: Akseli Gallen-Kallela (s. 40-46), Ilvas, J: Akseli Gallen-Kallela (s. 68-80), Sarajas-Korte, S: ARS – Suomen taide 4 ( s. 255- 265), Simpanen, M-R: Juho Rissanen (s. 14-31), Valkonen, O: ARS – Suomen taide 5 (s. 180-192), Karjalainen, T: Uuden kuvan rakentajat (s. 24-44), Karjalainen, T: Tyko Sallinen (s. 11-16), Lindgren, L: Elävä muoto (s. 24-66), Reitala, A: Wäinö Aaltonen (s. 11-13), Kormano, R: Wäinö Aaltonen (s. 51-54, 56-61), Kruskopf, E: ARS – Suomen taide 6 (s. 77-111), Kalha, H: Muotopuolen merenneidon pauloissa (s. 184-194), Vihanta, U: Pinx – Tarinankertojia (s. 20-31), Pallasmaa, U: Pinx – Tarinankertojia (s. 148-155), Kantokorpi, O: Pinx – Tarinankertojia (s. 124-131) Lindgren, L: Pinx - Siveltimenvetoja (s. 144-149), Niemi, M: Pinx - Siveltimenvetoja (s. 150-157), Sakari, M: Katoava taide (s. 10-31), Kokkonen, J. & Vuorenmaa, TJ. & Hinkka, J:Valokuvan taide. Suomalainen valokuva 1842-1992, (s. 11-39), Erkkilä, H: Katoava taide (s. 32-57), Stewen, R: Pinx – Siveltimen vetoja (s. 84-87).

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymäsi artikkelit ovat lukuja kirjoista. Niitä on monissa kirjastoissa, mutta mistään kirjastosta tuskin löytyy kaikkia. Suurin osa kirjoista on Ratamo-kirjastojen (Hausjärvi, Hyvinkää, Nurmijärvi, Riihimäki) kokoelmissa. Tiedot sijainneista löydät kirjastojen tietokannan kautta kirjoittamalla hakemasi nimen teoksen nimi –ruutuun:
http://194.137.230.34:8005/Intro?formid=find2

Aivan kaikkia kirjoja ei Ratamo-kirjastoista löydy. Yksi kirjoista (Pirinen, H: Luterilaisen kirkkointeriöörin muotoutuminen Suomessa) on pääkaupunkiseudun Helmet-kirjastojen kokoelmissa (Pasilan, Leppävaaran, Tapiolan kirjastot). Saatavuustiedot löytyvät täältä:
http://www.helmet.fi/search*fin

Konttinen, R: Treffpunkt Paris –teos on Helsingin yliopiston Opiskelijakirjaston ja Humanistisen tiedekunnan kirjastossa:
https://linda.linneanet.fi/cgi-bin/Pwebrecon.cgi?LANGUAGE=Finnish&DB=lo…

Näitä kirjoja en onnistunut paikantamaan: Karjalainen, T: Tyko Sallinen, Palin, T: Akseli Gallen-Kallela ja Kormano, R: Wäinö Aaltonen. Ne ovat kuitenkin todennäköisesti myös artikkeleita kirjoista, jotka löytyvät kirjastojen kokoelmista. Niitä kannattaa yrittää paikantaa tarkemmin vaikka lähikirjastosi kautta.