Lausuin kansakoulun aamuhartaudessa kauniin runon, josta muistan muutaman värssyn. Kukahan on tämän kirjoittanut ja olisiko mahdollista saada koko runo…

Kysytty

Lausuin kansakoulun aamuhartaudessa kauniin runon, josta muistan muutaman värssyn. Kukahan on tämän kirjoittanut ja olisiko mahdollista saada koko runo näkyviin? Näin se alkoi: Sinä sanoit, kirjoita jotain, kirjoita jotai sellaista josta ihmisille tulee hyvä mieli. Ja näin se loppui: Käsi Kristuksen kämmenessä jaksat ne kyllä, nuo askeleesi
Tuhannet kiitokset!!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runon nimi on Talven taittuessa. Se löytyy Raili Malmbergin runokokoelmasta Riekonmarjat, joka on ilmestynyt vuonna 1976. Teos löytyy Lahden kaupunginkirjastosta, josta sen saa lainaksi, tai runon voi kopioida omaan käyttöön. Tekijänoikeussyistä emme voi kirjoittaa runotekstiä tähän vastaukseen.