Laulu " Slovensko moje, otcina moja" on erikoinen.

Kysytty

Laulu " Slovensko moje, otcina moja" on erikoinen.
Luulin, että se on Sloveniasta mutta taitaakin olla Slovakiasta.
Samantapainen sävelmä on olemassa muistaakseni Suomessakin, kuulostaa niin tutulta.
Ilmeisesti siinä ylistetään isänmaata.
Entä missä näitä kysymyksiä julkaistaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyllä, kyseessä on slovakialainen patrioottinen eli isänmaallinen laulu. Siinä ylistetään omaa kotimaata. Tässä Youtube- linkki lauluun jossa myös englanninkieliset sanat.

https://www.youtube.com/watch?v=aLhGCI1PKuc

1 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Alkuperältään kuitenkin ruotsalainen kansansävelmä Vårvindar friska, kuten linkissäkin mainitaan. Suomenkielinen versio kevätlaulusta, jos kysyjä siitä oli kiinnostunut, löytyy nimellä Murheesi suista.