Etsin tekijöitä, sanoja ja nuotteja kappaleelle joka kertoo (tamperelaisesta) pelastusarmeijalaisesta hieman parodisesti. Laulu alkaa suunnilleen näin : kuljin…

Kysytty

Etsin tekijöitä, sanoja ja nuotteja kappaleelle joka kertoo (tamperelaisesta) pelastusarmeijalaisesta hieman parodisesti.
Laulu alkaa suunnilleen näin : kuljin kerran mietteissäin Laukon torin länsilaitaa, kun kuulin synnin kutsuvan pari metriä siinä takanain. Kertosäe : ootko sä häh mitä, ootko puhtaaksi pestynä sä häh mitä, onko sielusi puhdas, lumivalkoinen jne.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kappale on Mika Sundqvistin säveltämä, sanoittama ja esittämä Ootko sä hä mitä? lp-levyltä Hormoonihiiret (1982). Kysymyksessä mainittu kohta "Mä jälleen kerran vaeltelin Laukontorin länsilaitaa, tunsin synnin kutsuvan pari metriä siinä takanain..." on laulun kolmannen säkeistön alusta. Laulu alkaa: "Mä sadat pihat kiertelin aamusta iltamyöhään". Nuoteista ei ole tietoa, mutta äänite varmasti löytyy jostakin kirjastosta kaukolainaksi.