Lapsellani on nimi Eidi. Osaatko kertoa mistä nimi on peräisin, kuinka monta kaimaa löytyy ja koska voisi viettää hänen nimipäiväänsä?

Kysytty

Lapsellani on nimi Eidi. Osaatko kertoa mistä nimi on peräisin, kuinka monta kaimaa löytyy ja koska voisi viettää hänen nimipäiväänsä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti kirjastossamme olevista etunimikirjoista ei löytynyt Eidiä. Lähimmäksi osumaksi veikkaisin Heidiä,joka on lyhentymä nimestä Adelheid, Adelaide -nimistä. Sana tarkoittaa jalosäätyistä tai -muotoista naista.
Nimen yleisyyttä Suomessa voit tutkia Väestöreksiterin nimipalvelusta
http://verkkopalvelu.vrk.fi/Nimipalvelu/nimipalvelu_etunimihaku.asp?L=1