Otsikko
Laitoskirjastoja on lakkautettu lukemattomia. Löytyisikö aiheesta tilastotietoa? Kuinka moni laitoskirjasto on kohdannut loppunsa lakkautusbuumin myötä, ja…

Kysytty

Laitoskirjastoja on lakkautettu lukemattomia. Löytyisikö aiheesta tilastotietoa? Kuinka moni laitoskirjasto on kohdannut loppunsa lakkautusbuumin myötä, ja kuinka moni sinnitellyt hengissä tälle vuosituhannelle?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Löydät vastauksen kysymykseesi kolmelta viime vuodelta Suomen yleisten kirjastojen tilastot -verkkosivulta osoitteesta http://tilastot.kirjastot.fi/

Toimi seuraavasti:

Valitse tilastotyyppi: Aikasarjat
Valitse laajuus: Koko maa
Paina: Hae

Seuraavaksi

Valitse: Kaikki vuodet > Lisää > Valitse

Seuraavaksi

Vieritä alaspäin kunnes tulet kohtaan Toimintayksiköt ja valitse sieltä Laitoskirjastoja, jolloin saat laitokirjastojen määrän kolmelta viimeiseltä vuodelta taulukkona ja graafisena kuvana - graafisen kuvan voi vaihtaa toiseksi kohdista Diagrammi 1 ja Diagrammi 2

Aikasarja pidemmältä ajalta pitää kerätä Kirjastopalvelun julkaisemista vuosijulkaisuista Kirjastot, jotka löytynevät ainakin isoimmista kirjastoista.