Otsikko
Lainasin joskus 2000-luvun tienoilla kirjastosta fantasia/nuortenkirjan jossa oli päähenkilönä tyttö/nuori nainen. Kirja sijoittuu johonkin antiikin Kreikkaan…

Kysytty

Lainasin joskus 2000-luvun tienoilla kirjastosta fantasia/nuortenkirjan jossa oli päähenkilönä tyttö/nuori nainen. Kirja sijoittuu johonkin antiikin Kreikkaan tai sitä edeltävään aikaan.

Siinä oli temppeleitä ja eri kansoja ja ehkä amatsoneja. Ei ollut mitään erityisen fantastisia elementtejä, hirviöitä tai taikuutta muistaakseni. En ole sittemmin löytänyt kirjaa, mikähän se mahtaisi olla? Se oli suomenkielinen mutta luulen että käännöskirja.

Vastaus

Vastattu

Hei!

Voisikohan etsimäsi kirja olla joku näistä?

Caroline Lawrence: Ostian koirat (Roomalaismysteerit -sarjan ensimmäinen osa)
Päähenkilöinä muun muassa rikkaan merikapteenin tytär Flavia. Nuorille suunnattu dekkarisarja.

Sirkka Shayan: Mira ja Skarabeen salaisuus
Mira leikkii vanhoilla paperinukeilla ja siirtyy yhtä äkkiä faaroiden aikaan.

Richard Dubelman: Holly Hobbie kadonnutta etsimässä
Tämä on jo melko vanha teos, ilmestynyt 1980. Liz ei suostu uskomaan, että hänen arkeologi-isänsä on kuollut vaan lähtee etsimään tätä.

Olisiko vielä lukijoilla muita ehdotuksia?