Lainan voi uusia kolmesti netissä. Voiko sen jälkeen enää lainata samaa kirjaa vai onko siinä jokin tauko? Tarkoitan, jos joku muu ei ole varannut kirjaa.

Kysytty

Lainan voi uusia kolmesti netissä. Voiko sen jälkeen enää lainata samaa kirjaa vai onko siinä jokin tauko? Tarkoitan, jos joku muu ei ole varannut kirjaa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

HelMet-kirjastoissa kolmen uusimiskerran jälkeen kirjan voi lainata uudelleen kirjaston palvelutiskillä, jos siinä ei ole varauksia. Virkailija palauttaa kirjan ja lainaa sen heti uudelleen, jolloin uusimiskerrat nollautuvat ja sen voi uusia jälleen netin kautta tai puhelimitse uudet kolme kertaa. Kirjan saa saman tien mukaan. Käytännössä tällä tavalla kirjaa voi pitää kuinka kauan tahansa, jollei siihen tule varausta.