Kysyisin ottavatko kirjastot lahjoituksena vastaan hyväkuntoisia kirjoja? Vanhempieni kuolinpesässä on valtavasti kirjoja, joita emme itse tarvitse ja tuli…

Kysytty

Kysyisin ottavatko kirjastot lahjoituksena vastaan hyväkuntoisia kirjoja? Vanhempieni kuolinpesässä on valtavasti kirjoja, joita emme itse tarvitse ja tuli mieleen, että ainakin jotain voisimme mielellämme lahjoittaa Hgin kaupungin kirjastolle, jonka ahkeria käyttäjiä vanhempamme olivat. Kirjoja on mm. Päätalo-sarjaa, poliittisia muistelmia, tietokirjasarjoja, taidekirjallisuutta, Nobel-kirjasarja, sarja venäläisiä klassikoita (Tolstoi, Tsehov yms.) , saksankielinen dekkarisarja jne.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin kaupunginkirjasto ottaa kyllä vastaan lahjoituksia kokoelmiinsa. Lahjoitukset valikoidaan sen mukaan, millaista materiaalia kokoelmista puuttuu. Kunkin kirjaston kokoelmista vastaava päättää otetaanko lahjoitukset kokoelmiin vai ei. Kannattaa kysyä aluksi omasta lähikirjastosta olisiko heidän kokoelmissaan tarvetta lahjoitettaville kirjoille.