Voiko hyväkuntoisia itse ostamiaan kirjoja lahjoittaa kirjastolle. Asun Helsingissä, joten tekisin lahjoituksen täällä.

Kysytty

Voiko hyväkuntoisia itse ostamiaan kirjoja lahjoittaa kirjastolle. Asun Helsingissä, joten tekisin lahjoituksen täällä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjalahjoituksista on kysytty aikaisemminkin Kysy kirjastonhoitajalta -palvelusta, tässä vastaus:

Helsingin kaupunginkirjasto ottaa kyllä vastaan lahjoituksia kokoelmiinsa. Lahjoitukset valikoidaan sen mukaan, millaista materiaalia kokoelmista puuttuu. Kunkin kirjaston kokoelmista vastaava päättää otetaanko lahjoitukset kokoelmiin vai ei. Kannattaa kysyä aluksi omasta lähikirjastosta olisiko heidän kokoelmissaan tarvetta lahjoitettaville kirjoille.