Lukuvinkkejä 7-vuotiaalle

Kysytty

Hei! Kysyisin lukuvinkkiä kirjojen maailmaan ihastuneelle, 7-vuotiaalle lapselle. Kirjoja kuluu niin vanhempien ääneen lukemana kuin omissakin käsissä. Tykkää kovasti seikkailullisista kirjoista (kuten esimerkiksi Me Rosvolat). Erityisen mieluisia ovat kirjat joissa on mukana myös satuelementtejä: esimerkiksi Mörkövahti (ja Mörköreitti) sekä Tinka ja Taika-kirjat saivat suuren suosion.

Välillä hyvät kirjat löytyvät sattumalta, tarjontaa on (onneksi!) niin paljon. Mutta kysynkin nyt, mitä muita ihanuuksia löytyisi lapselleni luettavaksi? Kiitos jo etukäteen :)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Seikkailua, taikaa, huumoria ja villiä mielikuvitusta ruokkivia tarinoita löytyy esim. seuraavista kirjoista:

Krekelä, Katja : Hurjalinna ja Säihky

Lybeck, Sebastian: Latte-siili sarja

Parkkinen, Leena: Pikkuveli ja mainio harharetki

Clary, Julian: Me Ponnekkaat -sarja

Reeve, Philip: Oliver ja meriperuukit

Salmi, Veera: Mauri -kirjat

Kysy lisää lukuvinkkejä omasta kirjastostasi.