Olen jo vuosien ajan etsinyt yhtä kirjaa mitä meille luettiin usein ala-asteella. Muistan kirjasta kuitenkin vaan pieniä yksityiskohtia niin en ole löytynyt…

Kysytty

Moi!
Olen jo vuosien ajan etsinyt yhtä kirjaa mitä meille luettiin usein ala-asteella. Muistan kirjasta kuitenkin vaan pieniä yksityiskohtia niin en ole löytynyt mitään, joten olisi ihan mahtavaa jos tätä kautta onnistuisi. Eli kirja oli siis jonkinlainen noitakirja, yhdellä noidista oli näkymättömyysviitta ja varasti tämän avulla jonkun jalokiven muilta noidilta. Muistan myös että kirjassa oli tyttö jumissa kiven sisällä missä hänen piti tehdä häämekkoa kultaisista hiuksistaan. En tosiaan muista paljoa mutta olisi tosi ihanaa löytää tämä kirja :)

Vastaus

Vastattu

Etsimäsi kirja voisi olla Aili Somersalon saturomaani "Mestaritontun seikkailut", jossa on velhoja, helmi, näkymättömäksi tekevä "hämäränhuntu" ja kiven sisään vangittu kuninkaantytär, jonka kultaisista hiuksista kudotaan häävaippaa.

Mestaritontun seikkailut -saturomaanin kuvaus Kirjasammossa:

https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/saha3%253Au4d41493d-e3ca-4c00-bad6-7556e08cef14