Otsikko
Etsin kummitytön suosikkisatukirjaa, jota hänelle on luettu lapsena 90-luvulla. Kirjassa oli ainakin kertomus Rontti Supisesta (pesukarhu), joka on…

Kysytty

Etsin kummitytön suosikkisatukirjaa, jota hänelle on luettu lapsena 90-luvulla. Kirjassa oli ainakin kertomus Rontti Supisesta (pesukarhu), joka on piirakkarosvo. Lisäksi kirjasta muistetaan tarinat possusta, joka repii vaatteensa ja paikkaa niitä toisten vaatteista leikautuilla paloilla eikä siksi pääse juhliin ja oravanpoikasista, jotka pelästyvät kirkontornissa kellojen soittoa. Kirjassa oli myös tuutulaulu/loru hiirille, jotka nukkuvat lautalla. Kirja ei ole Uwe Mullerin Hauskoja eläintarinoita, vaikka siinä on sopiva Piirakkavaras-satu.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirja on Amy Rosenbergin Eläinlasten kepposia, joka julkaistiin suomeksi vuonna 1989 Lasten parhaat kirjat -kirjakerhon kirjana. Piirakkarosvo-sadussa esiintyy tosiaan Rontti Supinen.

Helmet-kirjastoissa kirjaa ei ole, mutta joistakin kirjastoista muualta Suomesta sen saa halutessaan kaukolainaksi.

Kirjan voi myös ostaa:

http://www.antikvaari.fi/naytatuote.asp?id=1339598

http://www.huuto.net/kohteet/amye-rosenberg--elainlasten-kepposia-1p/37…