Pyytäisin vinkkejä n. 7-11-vuotiaille lukijoille sopivista salapoliisikirjoista. Tarkoitan nyt erityisesti selllaisia, joissa on etsivätoimisto tms. Tiedän jo…

Kysytty

Hei!
Pyytäisin vinkkejä n. 7-11-vuotiaille lukijoille sopivista salapoliisikirjoista. Tarkoitan nyt erityisesti selllaisia, joissa on etsivätoimisto tms. Tiedän jo Henkka & Kivimutkan sekä Nelli Rappin ja Kalle-Maijan etsivätoimistot.

suuri kiitos jo etukäteen! Olen saanut teiltä jo monta kertaa aivan mahtavia vinkkejä ja neuvoja.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä muutamia ehdotuksia: Martin Widmarkin Lasse-Maija etsivätoimisto,
Eppu Nuotion Etsivätoimisto Jalka & Lamppu, Jari Mäkipään Etsiväkerho Hurrikaani, Kari Vaijärven Jukka Vihi –kirjat, Pia Hagmarin Etsiväpartio -sarja, Johanna Venhon Okulus –kirjat jne.

Kaisu Rättyän kirjoittamasta kirjasta, Mysteeri ratkaistavana : ulkomaisia nuorten sarjakirjoja, löytyy esittelyjä ja hakemistoja amerikkalaisista ja englantilaisista etsivä- ja seikkailusarjoista. Niitä ovat mm. Carolyn Keenen Neiti Etsivä –sarja, Enid Blytonin Viisikko-sarja ja SOS-sarja, Robert Arthurin 3 etsivää –sarja jne.

Kotimaisia lasten- ja nuorten sarjakirjoja, myös salapoliisikirjoja, käsitellään niin ikään Kaisu Rättyän kirjoittamassa kirjassa Ratsaille ja seikkailuun!.