Kysyisin, että miten pitäisi toimia, kun pitäisi löytää eräs tietty runo. Tiedän tekijän olevan Sören Kierkegaard, ja runo muistaakseni alkaa tai ainakin siinä…

Kysytty

Kysyisin, että miten pitäisi toimia, kun pitäisi löytää eräs tietty runo. Tiedän tekijän olevan Sören Kierkegaard, ja runo muistaakseni alkaa tai ainakin siinä on kohta: "Kun sydämessäni herää ajatus Sinusta, älköön..."

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on enemmän rukous kuin runo. Se löytyy ainakin Ben Alexin kirjoittamasta elämäkerrasta Sören Kierkegaard : ajattelijan elämä. Luvussa Sisäinen elämä Alex sanoo, että Kierkegaardin elämä oli yhtä pitkää rukousta. Rukous on ainut kieli, joka paljastaa ihmisen todellisen identiteetin. Sivulla 69 on muutama muukin rukous.

Teos on saatavilla esimerkiksi Lappeenrannan kirjastosta.