Kuulin että kirjastosta voi lainata äänikirjoja kuunneltavaksi OverDriveen. Onko mahdollista saada ohjeet miten äänikirjoja lainataan (hakuohjeet?) ja ladataan…

Kysytty

Kuulin että kirjastosta voi lainata äänikirjoja kuunneltavaksi OverDriveen. Onko mahdollista saada ohjeet miten äänikirjoja lainataan (hakuohjeet?) ja ladataan? Ymmärsinkö oikein että kirjat ovat ainoastaan englanninkielisiä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

HelMet-kirjaston OverDrive-palvelussa on tällä hetkellä (20.1.2015) 339 englanninkielistä äänikirjaa, kuusi ranskankielistä äänikirjaa ja neljä suomenkielistä lastenkirjaa sekä muutama kielikurssi.

Löydät ne osoitteen http://helmet.lib.overdrive.com/ kautta valitsemalla joko otsikoista äänikirjat - kaunokirjallisuus tai äänikirjat - tietokirjallisuus tai klikkaamalla hakukentän alta tarkennettu haku ja valitsemalla kohtaan kaikki formaatit kaikki äänikirjat ja klikkaamalla hae.

Lainaamiseen tarvitset kirjastokorttisi numeron ja pin-koodin. Kuunteluun tarvitset lisäksi OverDrive Appin, jonka voit ladata osoitteessa http://app.overdrive.com/

Tarkempia ohjeita voit kysyä sähköpostitse osoitteesta helmet.overdrive.tuki@hel.fi
Kerro tällöin käyttämäsi laitteen tekniset tiedot.